RESEPI JUS KURMA AJWA LONGAN (BAIK UNTUK HORMON DAN WANITA BERPANTANG)

Jus Kurma Ajwa Longan ini sangat elok diminum oleh kaum wanita. Sebab kurma ajwa sangat bagus untuk elokkan hormon dan melancarkan darah. Penting untuk anda tahu bahawa kurma ajwa juga sangat elok untuk tambah sel darah merah dan beri tenaga kepada kita semua.

Terutamanya kepada wanita bersalin dan wanita berpantang. Pasti tubuh memerlukan tenaga yang cukup banyak sekali. Termasuk juga wanita yang datang period. Korang boleh amalkan minum jus kurma ajwa longan ini ketiak period. Insyallah senggugut akan berkurangan. Dan paling best sekali, wanita yang tak datang haid atau tak pantang pun elok amalkan selalu kurma Ajwa ni.

Pendek kata, ia harus dijadikan makanan sihat yang diamalkan oleh seisi keluarga terutamanya kanak-kanak, nenek atok, ibu ayah, suami isteri. Hatta anak yang baby pun boleh dicampurkan isi kurma ke dalam makanan mereka sebagai bubur dan lain-lain.




Jom lihat cara buat jus kurma Ajwa longan atau resepi jus kurma Ajwa Longan yang boleh korang buat. Khas untuk wanita berpantang, jom amalkan setiap hari sepanjang 40 hari berpantang.

Sebelum tu, korang juga boleh baca tentang Khasiat Kurma Ajwa untuk Ibu Berpantang. Kurma Ajwa sangat elok untuk lancarkan darah dan pembuangan. Sesuai utk ibu berpantang dan kita semua juga! Mudahjer nak buat. Campak-campak je sebenarnya hehe. 🤭



RESEPI JUS KURMA AJWA LONGAN


1. Masukkan isi kurma Ajwa Rihura (7 biji atau lebih yg telah dibuang biji) ke dalam periuk.


2. Masukkan longan (agak-agak banyak mana yg kita nak makan). Rina letak 7 - 10 biji sebab sedap sangat.


3. Rebus sampai mendidih. Tutup api bila dah siap.


Boleh ditapis untuk asingkan buah. Tapi tak disarankan. Lebih baik minum dan makan buah buahnya. Tak perlu tambah gula.


Bagi ibu berpantang, boleh tambah halba sedikit. Tak nak pun tak pa. Tak ada masalah.
😘

Ok bila dah siap, korang boleh buat minum waktu pagi, petang, malam atau bila-bila masa pun boleh. Selesai. Jom buat jus kurma Ajwa Longan untuk stabilkan hormon!

Tapi Awas, jangan silap beli kurma Ajwa. Kat luar sana ada kurma ajwa yang sangat kering, berbiji-biji nak cenderung berulat dan sebagainya. Jadi, kalau korang nak kurma Ajwa yang sedap, bersih, paling penting stok baru dan segar, korang boleh cuba Kurma Ajwa Asli Madinah dari Rihura.
🤩




Kurma Ajwa Rihura ni ada banyak jenis pilihan .Korang boleh pilih ikut bajet masing-masing tu yang best tu. Serendah RM 10 untuk 100g dan seterusnya. Ni harga-harga dia, memang sangat baloi dan mampu milik. 





Paling penting ia adalah certified original Kurma Ajwa asli yang ditanam di Madinah. Sebab sekarang ni banyak ajwa yang tanam negara lain tapi claim dari Madinah. so tak bestla. Sebab ajwa madinah ni berkah dia lain sangat , makan yang original dari Madinah ya :) Sebab tu kita pilih Kurma Ajwa dari Rihura.


Sis Rina selfie dengan Ajwa Madinah dari Rihura.





 

Catat Ulasan

0 Ulasan