Jadual Media Sosial Untuk Yang Bekerja Dari Rumah Atau Seller Online


Ini adalah Contoh Jadual Media sosial yang owner bisnes atau seller boleh buat. Jadual media sosial ini adalah untuk korang track dan semak apa yang boleh korang post hari-hari untuk naikkan engagement di facebook, ig dan sebagainya.

Sebenarnya banyak content yang boleh kita buat setiap hari tapi kadang-kadang kita tak ada idea. Tak kiralah nak menjual atau update personal life pun, still penting untuk banyakkan engagement. Bila engagement naik, maka posting-posting akan pun akan naik dan buat ramai orang nampak. Marketing is buat orang nampak kan? So penting sangat kita konsisten post dan update media sosial especially yang buat bisnes online, agent, dropship dan juga owner bisnes. Apapun jika kita penulis atau blogger pun, kita mesti nak naikkan brand kita juga kan. So korang bolehjer buat jadual atau tracking apa yang korang nak post hari-hari. 

Pengalaman rina jadi sosial media admin selama 2 tahun dengan salah satu company advertising lepas rina berhenti kerja bank dulu, banyak yang rina belajar tapi waktu tu rina cuma fokus di facebook sahaja. Sekarang bila dah bisnes sendiri, maka rina mula banyak belajar untuk buat content di pelbagai platform yang hot ini untuk seller online. 

So, korang pun leh cuba ikut. 



Kalau nak download by PDF, korang boleh dapatkan di dalam Group FB ini , Boleh klik join: Group Marketing SMM


Gambar ni korang bolehjer nak guna buat rujukan, tak ada masalah. Rina akan share lagi tips-tips management atau berbisnes pada masa akan datang. So, jangan lupa follow blog ini. Korang juga boleh join Group Facebook ini kalau korang jenis seller online juga : Group Marketing SMM

My Instagram

Designed By OddThemes | Distributed By Blogger Templates