TUHAN TAK JANJI KITA KAYA KALAU BERNIAGA!

Tuhan tidak berjanji siapa berniaga akan Kaya Raya. Tetapi Tuhan berkata, siapa yang bertawakkal kepadaNya pasti dicukupkan keperluannya.


Jangan takut untuk berniaga, sesungguhnya 9 / 10 rezeki itu datangnya dari perniagaan. Saya ada kenal ramai kawan yang sangat takut untuk berniaga. Saya sendiri pun takut pada awal-awal dulu. Takut apa? Takut kalau tak ada orang beli maka tak ada duit.

Dah kenapa?

Dalam masa yang sama saya terfikir kenapa kita nak buat tuhan pulak?
Yang beri rezeki tu Allah SWT. Kerja kita adalah usaha dan bertawakal kepadaNya.

Alhamdulillah bila saya mencari-cari lebih banyak info pasal perniagaan, Allah buka hati saya untuk berniaga. Secara fulltime. Berhenti kerja bank dan nak berniaga. Sebenarnya risau tu memang risau namun saya ada sebab yang tersendiri ketika itu. Big why saya sangat kuat untuk memulakan perniagaan pada ketika itu.

Sekarang, apabila ada masalah atau cabaran yang saya hadapi, saya akan teguh kuat dan takkan putus asa. Saya akan ingat balik kenapa saya bermula suatu masa dahulu. Manusia sebenarnya sangat lemah, namun manusia juga sebenarnya memiliki satu aura yang kuat. Iaitu yakin pada diri sendiri dan bersangka baik.


Allah sentiasa menurut sangkaan hambaNya. Jangan sesekali mengeluh dan putus asa dengan apa yang kita lakukan. Jom bangkit untuk kecapi apa jua yang anda inginkan!

My Instagram

Designed By OddThemes | Distributed By Blogger Templates