Anak Datuk K Tiada Potensi Diri, Kini Jutawan Kelahiran Azizan Osman

Anak Datuk K Tiada Potensi Diri, Kini Jutawan Kelahiran Azizan Osman | Buka Instagram ternampak video Datuk K yang memberi ucapan santai menarik untuk didengar. Anak Datuk K iaitu Asyraf Khalid sedang hangat dibualkan.

Perubahan anak Datuk K Ini dikatakan kerana Azizan Osman yang merupakan seorang guru ataupun Mentor usahawan. Ini mesti sudah terjebak dengan seminar Azizan Osman. Salah tu. Terjebak dalam Mentoring bersama Pakar Pemasaran No 1 Asia.



Ini zaman 2022, ahli perniagaan seperti Datuk K sekalipun mengagumi Datuk Wira Dr Azizan Osman kerana kejayaan yang beliau alami saban hari. Bagi Asyraf pula, sebenarnya beliau mula berniaga dan memperoleh Ilham untuk produk mutiara adalah apabila beliau mengalami masalah hutang suatu masa dahulu.


Selain menjadikan hutan sebagai pembakar semangat untuk berjaya, Asyraf juga mempunyai big why yang sangat kuat untuk membuktikan kejayaannya kepada bapanya.


Maklumlah dia dikatakan sebagai seorang budak yang nakal dan tidak berjaya malah pernah mengecewakan ayahnya dahulu. Kini beliau bangkit untuk lebih berjaya.


Makan Malam Datuk K Dan Asyraf Bersama Datuk Wira Dr Azizan Osman 



Sempena hari lahir Datuk K, Datuk Wira Dr Azizan Osman dijemput oleh Datuk K makan malam bersama keluarga mereka. Sebenarnya Datuk K ingin merakam penghargaan buat Datuk Wira. Beliau sangat berterima kasih dan terhutang budi kerana Datuk Wira sangat banyak membantu anaknya Asyraf. 






Sampai satu tahap, Asyraf telah berjaya dalam perniagaan dalam masa yang singkat, hanya 3 tahun saja perniagaan sudah mencapai jualan berjuta. Tidak itu sahaja, Datuk K juga dapat lihat perubahan kehidupan Asyraf lebih baik daripada dulu.


Asyraf meluahkan, sebab utama beliau bersungguh-sungguh melakukan perniagaan dan ingin berjaya adalah ingin membanggakan bapanya.



"Membuat beliau bangga dengan saya merupakan 'big why' selama ini.” 


"Alhamdulillah, semuanya berubah bila bertemu dengan Mentor saya yang betul-betul ubah bisnes Mutyara, malah hidup dan memberikan saya banyak perspektif lebih baik," 


"Saya ingin mengucapkan terima kasih kepada bapa yang membesarkan saya sebegini, sentiasa beri bimbingan, tak berikan saya kesenangan dan sentiasa percaya meskipun banyak kegagalan dalam hidup.”


"Saya ambil kegagalan itu sebagai pengajaran dan terima kasih kepada Mentor yang dapat mengeluarkan potensi yang ada dalam diri ini," jelas Asyraf.


Asyraf Tepat Memilih Datuk Wira Dr Azizan Osman Sebagai Mentor Beliau


Asyraf sangat berterima kasih kepada Allah SWT kerana rezeki mentor yang dikurniakan kepadanya.


Betapa syukur apabila Datuk Wira sendiri dapat membimbingnya. Kenapa Asyraf terlalu gembira berada dibawah bimbingan Datuk Wira? 



Didikan Azizan Osman Tak Sama Seperti Sifu Lain


Datuk Wira Dr Azizan Osman bukan sahaja mengajarkan tentang bisnes, tetapi secara holistik turut membimbing usahawan dari segi kepimpinan, perhubungan sesama manusia dan hubungan dengan Tuhan yang Maha Esa.  


Selain itu, didikan Azizan Osman juga menerapkan nilai-nilai baik bagi usahawan-usahawan. Oleh itu, masing-masing akan menjadi lebih baik kerana dikelilingan usahawan yang baik-baik, tidak kedekut ilmu, sudi belajar bersama dan lain-lain lagi nilai murni.  Inilah yang membuatkan Asyraf suka berada dalam Program Mentoring Titanium.

"Mereka meskipun sudah mencapai kejayaan pada satu tahap yang baik dengan jualan jutaan ringgit masih rendah diri, tidak lokek berkongsi ilmu dan perkara betul dilakukan," kongsi Asyraf pada malam itu.



Datuk K Sedar Kekuatan Azizan Osman Bawa Kejayaan Pada Usahawan




Datuk K sangat terbuka dan menghargai Datuk Wira Dr Azizan Osman. Beliau turut menyatakan perasaannya juga cemburu dan kagum jika melihat kebolehan dan bakat Datuk Wira melahirkan ramai usahawan jutawan.


Kita fahami, Datuk Wira Dr Azizan Osman mempunyai pengalaman yang cukup besar dalam bidang usahawan dan pemasaran. Beliau juga ada pengalaman hidup biasa-biasa sehingga menjadi lebih baik. Sangat inspirasi kisah Datuk Wira jika kita benar-benar ketahuinya.


Disebabkan pengalaman lalulah, Datuk Wira benar-benar kuat dan berjaya sekarang. Alhamdulillah terima kasih Datuk Wira sebab sentiasa ada dengan kami para usahawan ni.


Kata Datuk K ini buat kita benar-benar dapat lihat keikhlasan Datuk Wira Dr Azizan Osman dalam membimbing para usahawan dan mereka yang benar-benar memerlukan.



“Saya pun cemburu dan kagum dengan Azizan, kerana ada kebolehan membina ramai jutawan yang mana saya tak boleh buat.”


“Bayangkan jutawan yang Azizan bimbing ini, boleh mengingati Tuhan, beribadah, bersedekah daripada hasil kejayaan mereka, saya percaya sebahagian pahala akan dapat kepada beliau kembali kerana hasil bimbingan, didikan dan tunjuk ajarnya.”


“Azizan memimpin tangan mereka semua, tunjuk mereka mana longkang, mana tempat nak kena langkah, mana tempat nak kena lompat, awak semua (rakan usahawan jutawan) sangat beruntung. Saya tak dapat ini semua ketika seusia anda dan masa memulakan perniagaan, Kongsi Datuk K.



Datuk K Selit Pesanan Buat Usahawan



Alang-alang bagi ucapan pada waktu itu, Datuk K turut selit pesanan kepada bangsa usahawan yang berjaya. Jika sudah berjaya nanti, jangan lupa pula pada usahawan diluar sana yang masih gigih berusaha untuk berjaya.


Apabila kita berjaya, jangan sombong tetapi bantu sedaya upaya juga untuk menaikkan orang lain dengan lebih berjaya lagi.



“Jangan lupa masyarakat lain, di luar sana ada juga orang yang tak berjaya seperti kita, jangan terlalu berbangga dan ego, tapi 'be humble, more humble and more humble', ajar mereka untuk capai kejayaan,” ujar Datuk K.


Sesungguhnya kisah perubahan Anak Datuk K ini memberi inspirasi buat kita semua.




Tak salah nak cari mentor usahawan berjaya, itulah yang patut kita buat. Bukan hanya duduk tengok orang berjaya dan orang gagal. Mari kita bangkit, usaha dari sekarang!


Jom sertai Telegram Azizan Osman Official, boleh tengok usahawan jutawan, ambil aura dan jadi seperti mereka.


https://t.me/AzizanOsmanOfficial





My Instagram

Designed By OddThemes | Distributed By Blogger Templates