KHASIAT KURMA AJWA SEBELUM DAN SELEPAS VAKSIN

Sewaktu vaksin sedang giat dilaksanakan, pasti ramai yang tercari-cari makanan sunnah, makanan sihat, makanan bertenaga dan lain-lain lagi. Kalau ikutkan, tujuan utama ramai yang cari makanan seperti kurma ini adalah kerana nak kuatkan antibodi diri betul?

Ya, itulah tujuan ramai orang makan kurma sebelum dan selepas vaksin. Tetapi tahukah anda, makan kurma bukan sahaja menguatkan antibodi. Terdapat juga beberapa perkara lain melibatkan darah, jantung dan lain-lain lagi yang perlu anda tahu.  


Perlukah makan kurma sebelum dan selepas Vaksin? Apa kaitannya?

Sebenarnya ia tidak berkaitan antara vaksin dan kurma ajwa, tetapi dikatakan di sini bahawa untuk meningkatkan antibodi, menyihatkan tubuh badan, ikhtiar dengna pemakanan sunnah Kurma Ajwa Asli Madinah sangat terbaik dan disarankan.

Sebelum ketahui apakah manfaat kurma Ajwa untuk dimakan sebelum dan selepas vaksin, jom lihat beberapa tips penting dan perlu dibuat selepas menyuntik vaksin.



1.  Minum air masak secukupnya. Ia sangat penting supaya kita dapat lancarkan pendarahan dalam tubuh badan, mudah menyahkan toksid dalam tubuh badan dan supaya tubuh dapat perform proses yang lebih sihat dalam badan.


2.  Jangan buat kerja berat atau bersenam. Selepas vaksin, akan ada kesan sakit atau sedikit kebas pada bahagian yang kena cucuk. Elakkan angkat berat atau bersenam, sebaiknya anda perlukan rehat supaya tubuh rasa lebih tenang dan dapat bertindak balas dengan baik terhadap vaksin.


3.  Makan kurma Ajwa Asli Madinah Rihura untuk tambah tenaga. Banyak makanan kat luar sana dapat tambah tenaga, tetapi kenapa kurma Ajwa? Sebab khasiat kurma ajwa sangat tinggi dengan antioksidan yang turut memberi zat dalam tubuh badan kita tanpa ada gula atau proses awetan yang lain. Ini kerana banyak kurma murah atau kurma biasa di luar sana yang telah diawet gula.


Pasti ramai yang tahu pasal itu bukan? Sebab itulah ramai pak mak arab suka makan kurma ajwa sahaja dekat arab. Tak prefer kurma lain sebab ada juga yang diawet gula. Tetapi kurma ajwa 100% tidak diawet gula, cuma ia perlulah kurma ajwa Madinah Asli yang asli di tanam di Madinah. Salah satu kurma Ajwa asli Madinah adalah kurma Ajwa Rihura.



Terdapat khasiat lain juga dalam mengamalkan Kurma Ajwa, ia mengatasi pelbagai masalah kesihatan dalam kehidupan kita. Hati-hati dengan masalah di bawah, kita atau keluarga pasti takkan dapat lari darinya., pasti tetap akan alaminya kan?


Kelebihan Kurma Ajwa Asli Madinah Rihura Ramai Tak Tahu


Ia mengandungi 3 jenis antioksidan yang sangat kuat dan diperlukan oleh tubuh badan. Antaranya adalah Flavonoid, Karotenoid dan Asid Fenolik. Sebab itulah juga ia merupakan kurma ajwa pilihan terbaik untuk diamalkan sebelum dan selepas vaksin. 

Flavonoid yang terkandung dalam Kurma Ajwa Madinah ini dapat mengurangkan keradangan dan risiko kencing manis, penyakit kanser dan juga penyakit Alzheimer.

Karotenoid pula berfungsi meningkatkan kesihatan jantung dan mengurangkan risiko gangguan yang berkaitan mata, bibir, muka, jantung dan banyak lagi.

Asid Fenolik mempunyai sifat anti-radang. Percaya atau tidak, ia bersifat anti-radang, mengurangkan risiko kanser dan penyakit jantung. Sebab itulah juga sesuai dimakan oleh kita semua sebelum dan selepas vaksin. 


Semua orang tahu vaksin adalah benda yang baru masuk ke dalam tubuh badan kita, Jadi itu adalah ikhtiar seseorang untuk mencegah penyakit. Sebelum itu, kita juga boleh berikhtiar dengan makan makanan sunnah yang telah Allah ciptakan Asli seperti buah tin, buah kurma, buah aprikot, kismis dan banyak lagi. 

Kurma Ajwa Madinah Original Asli adalah Makanan sunnah terbaik untuk ikthiar sebelum dan selepas vaksin dan juga ikthiar untuk pesakit covid19. Jom lihat perkongsian pengalaman bekas pesakit Covid19 menggunakan kurma Ajwa Asli Madinah Rihura untuk berikhtiar.


Video Perkongsian Bekas Pesakit Covid19 Beramal Kurma Ajwa Asli, Bukan Sekadar Makan, Ini Caranya (Jemput Tonton Video Di Bawah)



Jom baca juga perkongsian bekas Pesakit Covid19 mengamalkan Kurma Ajwa Madinah Original Asli dari Rihura dengan beberapa jenis cara pengalaman. Berikut adalah perkongsian dari beliau, Puan Aisyah Danial Hasif dari Kuala Lumpur.








Pernah dengar tak ayat ini?

Setiap makanan sunnah itu adalah ubat bagi sesuatu penyakit.

Jadi, ada kebaikan amal makanan sunnah ini, ada yang khas untuk selera makan anak, khasiat ibu mengandung, mudahkan bersalin dan banyak lagi. Namun, bila bercakap tentang vaksin, penting kita ikhtiarkan untuk dapatkan pelancaran darah, nafas, dan jantung yang sihat. Bermula dari jantung juga. Jaga jantung dan cegah penyakit strok, kita boleh ikuti tips minum air nabeez seperti dibawah ini.



Bagi mereka yang kerap pening kepala, ada rasa asyik nak pengsan, hormon tidak stabil dan sebagainya, Itu kemungkinan berpunca dari masalah darah iaitu sel darah tak banyak (kurang) , sel darah kecil dan sebagainya. Kenapa saya cakap macam ni, sebab saya selalu buat checkup darah selalu 3-4 bulan akan buat checkup lagi. Pernah satu ketika tu, ada masalah darah doktor cakap saya suspek anemia, sel darah kecil. 

Ada juga doktor tahan tak bagi buat vaksin lagi sebabnya ada pendarahan berlebihan yang taktahu kenapa, itu agak lama juga tempoh pendarahan tu hampir 3 bulan tak henti, Akhirnya saya ikhtiar dengan makanan sunnah kurma Ajwa Asli Madinah Rihura.



Alhamdulillah sejak tu tiada lagi masalah pendarahan. Semuanya selesai syukur Alhamdulillah. Itulah sebabnya, salah satu nya sebab kurma ajwa sangat bagus untuk cantikkan darah kita. Even orang kata kurma manis tak sesuai untuk orang diebetis, itu kurma biasa. Kalau kurma ajwa memang tak terlalu manis, rasa sedap dia ngam-ngam dan ia adalah kurma yang friendly diabetis. Kurma Ajwa Asli Madinah adalah kurma yang boleh dimakan oleh orang yang sakit diabetis.


Kurma Ajwa Asli Madinah Di Tanam Di Tanah Madinah 



Zaman sekarang ni, sukar nak cari kurma Ajwa yang betul-betul asli Madinah. Sebab kebanyakan kurma ajwa sekarang di tanam di negara lain seperti china, Indonesia, Tunisia dan banyak lagi. Tetapi jika seller bagitau kurma ajwa dari Madinah, korang boleh tanya juga apa ciri kurma Madinah original atau sama ada seller ada certified Original kurma Ajwa dari Arab Saudi. Barulah tak was-was, barulah boleh beli.


Rihura adalah salah satu jenama kurma Ajwa Asli Madinah yang menjadi pilihan ramai. Kurma Ajwa asli ditanam di Madinah jenama Rihura ni sangat segar. Memang stok baharu. Ramai pembeli sangat puas hati Alhamdulillah, kalau korang baru 1st time nak cuba makan kurma Ajwa, pilihlah yang original dan segar. Sudah pasti beli saja dari Rihura. Berbaloi!



Harga kurma Ajwa tak sama macam harga kurma lain. Kurma Ajwa adalah kurma yang nombor 1 di dunia, digelar kurma Nabi dan paling penting ia adalah satu-satunya kurma yang tak kan pernah diawet gula. Ya, jangan terkejut, kebanyakan kurma biasa dan kurma murah diluar sana banyak yang diawet gula.

Jom baca info dibawah ni:




JANGAN RISAU, RIHURA ADALAH PEMBEKAL KURMA AJWA ASLI MADINAH YANG MEMPUNYAI CIRI-CIRI DI ATAS.

Kurma Ajwa dari Rihura adalah stok terbaru, segar, original, kualiti premium dan eksport (antarabangsa) dan mempunyai certified of Origin dari Saudi Arabia. Asli dari tanah Madinah, terdapat mesra pack travel bermula dari 100g sehingga 1kg (RM10 - RM 110).

Jauhi kurma Palsu dan kurma tipu. 

Nak tahu lanjut tentang Kurma Ajwa Asli Madinah?

Klik link di bawah untuk saya bantu:






Jom dapatkan Tips Freemium, Sila sertai:

Komuniti Rihura

Group Facebook




My Instagram

Designed By OddThemes | Distributed By Blogger Templates