BIRTHDAY CELEBRATION Rina turns 27 | With Husband & BFF

Terima kasih kepada semua insan-insan yang wish befday Rina pada 5 December 2019 yang lepas, dan juga sepanjang bulan 12 ni. Alhamdulillah rupanya ramai yang sayang dan murah hati wish befday dan ucapan buat Rina. Syukur dikurniakan teman dan kawan-kawan yang ikhlas dan mengambil berat. 

Walau kita berjauhan dan ada juga tidak pernah berjumpa, namun tetap kekal di hati. Terima kasih banyak-banyak. Rina harap korang ikhlas berkawan dan sentiasa titipkan doa yang baik-baik buat Rina. Aamiin.

Tahun 2019 ini agak berbeza sambutan befday Rina dimana ia simple tapi penuh dengan keseronokan dan kepuasan. Bukan apa, Rina paling meriah sambut befday time kerja dulu sebab kawan-kawan kerja ni suka buat surprise kat adik manja diorang ni. 

Tapi disebabkan adik manja dorang ni dah berhenti kerja, maka dorang pun tak de la beli kek secret resipe macam dekat kerja dulu. huahuarha. Bukan nak meminta, cuma nak mengenang kenangan hehe. 


Sepanjang kawen selama 2 tahun lepas pula, suami dan mertua akan wish befday dan beli kfc atau makanan, sambut di rumah, makan di rumah. Simple sahaja, tapi rina sangat bersyukur sebab mereka sangat baik hati dan tahu befday rina. Ohmygod, i am so speechless haha. 

Tapi tiba-tiba tahun ini, sedikit berbeza sebab suami dah cakap awal-awal malam tu, dia wsih befday dan dia kata tidur awal sebab esok kita keluar makan. Rina kan suka makan, so yay yay jela. 

Tapi esok tu, kuar makan tu berdua ke secret recipe. Ala ala husband ni nak kita imbau kenangan ngan kawan-kawan kerja dulu ke apa. Dia macam tau2 je rina ni rindu gila nak makan kat secret recipe. Sepanjang jadi wanita bekerjaya di luar kerja bank dulu (acewahh), selalu la masuk secret recipe, seminggu sekali lunch kat situ. 

Tapi sejak bekerja di rumah dan tak jumpa kawan-kawan kerja yang comel2 tu, jarang dh ke situ dan makan situ. Tup tup husband bawa situ. Happpyyy yay yaay.



So order aapa yang nak makan. Dan dia suruh rina pilih kek utk rina makan k. Makan sorang je kek haha sebab husband jenis tak suka makan kek.  As usual, rina cari kek kegemaran rina iaitu Kek Newyork Cheese tapi tak ada. Jadi, pilihan kedua rina adalah Kek Rapsberry Cheese. Tu Feveret i okey.  No coklat!  Kadang2 je mood kek coklat, tapi i prefer cheese more. 



Untuk makanan lain pula, kami makan Chicken chop Parmigiana dan Asam Laksa Secret Resepi. Masing-masing share-share sebab nak merasa.


Thank you so much bae sebab bawa mai makan. 

BFF BUAT SURPRISEEEEEEEEEEEEE PULAK!

Befday haritu, Sithrah ada wasap wish befday. Kat fb pun dia post status sehari sebelum buat advance wish bufday. Beberapa hari selepas befday, dia nak jumpa. Rina jemput datang rumah dengan seronoknya supaya dapatlah kami sembang lama.

Oh ya, Sithrah ni adalah kawan rina time kerja maybank dulu. Memang sahabat baik sangat-sangat dari dulu sampai sekarang. Tak kiralah berbeza agama dan kaum, kami tetap kawan baik. Dulu, dia lah kawan waktu lunch, waktu kerja duduk sebelah-sebelah dan waktu balik naik lrt, semuanya sama-sama. Hihi. 

Even rina dah naik pangkat jadi team leader, tetap rehat dengan dia, pergi lepak tempat dia buat kerja. Haa, sampai satu floor tu tahu, dimana ada rina, pasti ada sithrah. Di mana ada sithrah, pasti ada rina.

So, dipendekkan cerita, Sithrah datang tapi tiba-tiba tak naik rumah, katanya sebab ada nak ke tempat lain dan bersama dengan kakak dia semua. Jadi, dia kata jumpa bawah rumah kejap je. Dah malam sangat pulak dia sampai, tapi takpela. Rina pun turut dengan membekalkan kuih karipap dan wadeee. Goreng malam-malam nak menjamu dia, tapi tak apa tak jadi naik atas, jadi kita bungkus bagi kat dia je.

Jumpa-jumpa, terus dia peluk ... Adodododo, sithrahhhhhhhh.
Seronok dia peluk kita, kemain lagi! Aduh! 

Pastu Sithrah keluarkan sesuatu dari kereta, katanya, "Rina, this is surprise for u".

"Omg, sithrah, u make me so happy n excited hahahah i terharu weyyy"

Dia keluarkan sejambak bunga.. Huhu na nangis. Dia tau pulak bunga ferevet rina ni. Ni kali kedua rina terima bunga dari dulu. Dulu befday last year dia hantar delivery surprise dapat bunga ros besar merah yang wangi. Kali ni lagi wangi. Huuuuu. seronoknya perasaan terima bunga ni tau.




Tak cukup lagi, dia keluarkan belon besar happy befday pulak hahahah sithrah.. 

Kemudian dia bagi hadiah dalam sebuah beg. 

"Sithrah, kenapa banyak sangat ni, ya Allah, i tak kisah pun lahhhh, u ni,, terharu tauuu banyak nye.. i just jumpa u pun dah ok dah sithrah". Ujarku.

Tapi dia balas "U deserve it Rina, u r my besties, my idol Rina"


Allahu. Terima kasih banyak-banyak tau Sithrah. Terharu sangat ni. Apapun rina doakan 'terbaik ' untuk Sithrah. Semoga Allah mendengar doa ini. Aamiin.


N Thanks juga untuk Ezzaty Kamal (Kawan kerja) yang turut datang ke rumah time kenduri makan-makan sempena tahlil haritu dan beri hadiah befday kat rina juga, Suka sangat hadiah home tu :)

Lastly, semoga Allah memberkati usia rina 27 tahun ini dan usia yang akan datang. Semoga dimurahkan rezeki, dimudahkan urusan dunia akhirat Aamiin.



Catat Ulasan

0 Ulasan