Harga 1 Kilo Kurma Ajwa Madinah Asli Dari Madinah | Ajwa Asli Madinah Rihura

Bila bercakap tentang kurma Ajwa, ramai yang tahu harganya bukan macam kurma biasa. Ada yang berpuluh-puluh sehinggalah mencecah seratus lebih. Walaupun kita tahu kurma ajwa ini ada gred yang berbeza dan saiz yang berbeza tetapi nak tahu kualiti terbaik dan yang sepatutnya kita makan adalah Kurma Ajwa yang benar-benar asli di tanam di Madinah.


Tak ramai orang beli kurma akan mencari yang benar-benar asli. Sebab pada fikiran mereka semua kurma ajwa itu sama , akhirnya membuat keputusan mencari kurma ajwa yang sangat murah. Salah ya pembaca semua,  sebab kurma ajwa yang benar-benar murah itu kebarangkalian ditanam di negara lain seperti Cina, indonesia, Tunisia dan banyak lagi negara sekarang yang tanam ajwa.

Jadi, bagaimana kita nak cari kurma Ajwa Madinah yang benar-benar Asli dan ditanam di Madinah? Di sinilah kita perlu tahu ciri-ciri kurma Ajwa Madinah asli. 

Antara Ciri-Ciri Kurma Ajwa Madinah Asli adalah seperti berikut:


Untuk pengetahuan anda, Kurma Ajwa Madinah dari Perniagaan Rihura Herbs Enterprise yang sangat terkenal dengan produk Kurma Ajwa mereka yang original dan segar ni, mempunyai ciri-ciri kurma ajwa Madinah yang asli. Sememangnya kerana mereka menjual kurma ajwa asli yang di tanam di Madinah.  Bukan itu sahaja, Rihura juga mempunyai Certificate original dari Arab Saudi. 


Ciri-Ciri Kurma Ajwa Asli Madinah Dari Jenama Rihura



1️⃣
Kurma Ajwa Asli di tanam di Tanah Kota Madinah.
2️⃣ Mempunyai Certificate Of Origin Arab Saudi.
3️⃣ Kualiti Eksport ( ANTARABANGSA) dimana buah dipilih antara yang terbaik.
4️⃣ Kualiti Premium.
5️⃣ Stock yang terbaru dari Ladang Madinah terus ke Malaysia.
6️⃣ Pembekal mempuyai Ladang sendiri di Tanah Madinah.
7️⃣ Pembekal mempunyai pengalaman berpuluh tahun sejak Tahun 1990.


Tekstur Buah Kurma Ajwa Madinah Asli Dari Rihura


Ini adalah bukti kurma Ajwa Asli Madinah Rihura adalah kurma Ajwa asli di tanam di Madinah. Ciri-ciri kurma ajwa Madinah sebenar semuanya ada pada kurma Ajwa Rihura. Antaranya adalah dari segi tekstur kurma itu sendiri seperti berikut:


Moist, tak kering, sedap, tak terlalu manis, rasa buah yang segar


🔹 Warna buah hitam pekat.
🔹 Terdapat beberapa garis halus kecil.
🔹Mempunyai kedutan teksturnya.
🔹 Bau buah kurma yang wangi.
🔹 Manis yang sederhana
🔹 Kurma saiz kecil (bagi yang standard saiz)
🔹 Kurma tak mudah rosak, sangat tahan lama.
🔹 Kualiti terjamin

Harga Kurma Ajwa Madinah Sebenar & Terkini

Kurma Ajwa mempunyai harga pasarannya yang tersendiri. Ada yang dijual puluhan dan ratusan. Tak dinafikan, pasti ada perbezaannya dari segi kualiti, keaslian dari negara mana atau pun dari peniaga itu sendiri bermain harga untuk habiskan stok dan sebagainya.

Kadang-kadang sebagai pembeli kita tak cukup aware atau tak sedar hal sebegini. Bagi kita, cukuplah dapat yang paling murah. Akhirnya kita makan kurma yang tak pasti asli ditanam di Madinah atau ditanam di negara lain seperti cina.

Mencari kurma ajwa yang berkualiti dan asli Madinah, salah satu cirinya korang boleh tengok dari segi harga jualannya. Jika kurma ajwa dijual dalam harga RM 80 sehingga RM 120 itu adalah benar dan sepatutnya. Itu adalah harga pasaran. Dan bergantung kepada gred.



Sebagai contoh, Kurma Ajwa Asli Madinah Rihura yang ditanam di Madinah, kualiti Segar dan mempunyai certificate original dari Arab Saudi, Gred 1 iaitu bersaiz normal tetapi stok baharu dan segar, dijual pada harga RM 90 untuk 1 kilo. Ia adalah sangat berpatutan dan terbaik. Di sinilah jaminan kualiti produk, kesegaran dan keaslian. Jadi, untuk mendapatkan kurma ajwa, jangan simply terus nak beli yang harga terlalu murah, kena tahu kualiti dan keaslian dahulu.

Tetapi dengan Rihura, tak wajib pun nak beli 1 kilo terus, tetapi ada pilihan yang mampu milik buat seluruh masyarakat. Mungkin ada yang nak beli ikut gram, boleh pilih 100g serendah RM 10, 200g RM 20 , 300g RM 30, 500g RM 50 dan 1kg RM 90.






Menarikkan? Sangat mudah, mampu milik, yang paling best Alhamdulillah kita semua dapat makan kurma Ajwa terbaik original dan segar. Macam sis cakap tadi, ia bergantung kepada gred juga. Dengan Rihura, ada gred1 dan gred VIP. So korang tentukan nak yang mana satu.

Untuk pertanyaan lanjut berkaitan Kurma Ajwa Asli Madinah dari Rihura atau beli sampai hantar terus ke depan rumah, korang boleh terus klik link ke wasap di sini. Untuk pembelian di Shopee, klik sini.

Semoga perkongsian ini bermanfaat.

Jom baca juga:

Catat Ulasan

0 Ulasan